Савол:
Мен уйланганман. Оилам ва фарзандларим бор. Бир бева аёлга моддий ёрдам қилиб турардим. Шу аёл уни ўз никоҳимга олишимни таклиф қилди, акс ҳолда зино қилиб қўйиш хавфи борлигини, менинг оилам бор эканини инобатга олган ҳолда адолат талаб қилмасликка рози эканини билдирди. Шу шарт билан у аёлни ўз никоҳимга олишим мумкинми?
Жавоб:
Алҳамдулиллаҳ;
Турмушга чиқмоқчи бўлган аёл бева ёхуд бокира бўлишидан қатъий назар, вазият тақозоси билан бўлажак кундошлари орасида адолат қилинмаслигига рози бўлган ҳолда турмушга чиқиши мумкин. Шунингдек, айни вақтда бировнинг никоҳида яшаётган аёл ҳам турмушини сақлаб қолиш учун ўз ҳаққидан кечиб, кундошлари орасида адолат қилинмаслигига рози бўлиши мумкин. Бунга Савда бинти Замъа онамизни Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам талоқ қилиб юборишларидан қўрққани сабабли у зотнинг розилигини олиш мақсадида ўз навбатини Ойша розияллоҳу анҳога беришни таклиф қилгани ва Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам бу таклифни қабул қилганлари далил бўлади (Бухорий (2453), Абу Довуд (2135) ҳамда Термизий (3040) ривояти). Кундошлар ўртасида адолат қилиш бу аёлнинг ҳаққидир. Аёл маълум бир манфаатни кўзлаган ҳолда ўз ҳаққидан воз кечиши жоиз. Бироқ никоҳдан сўнг аёл ўз ҳаққини, яъни кундошлар ўртасида адолат қилишни талаб қилса эр унинг ҳаққини адо этиши ва хотинлари ўртасида адолат қилиши вожиб бўлади, валлоҳу аълам.
Илова: кўпхотинлилик ҳақида батафсил маълумот олиш учун қуйидаги мақолага мурожаат қилинг:
IxlosOrg саҳифаси: